دوره آزمون های روان شناختی ( استعداد )

اهداف دوره

 


– مفهوم ؛ماهيت واهداف تست هاي استعدادرابيان كند

– انواع تست هاي استعداد؛مراحل طراحي واجراي آ نهاراتوضيح دهد

– نتايج تست هاي استعدادراتفسيرنمايد

– تست هاي معتبراستعدادرادرمشاوره دانش آ موزان به كاربندد

سرفصل دوره :


– آ زمون هاي روان شناختي (استعداد)

– تعريف استعدادوانواع آ ن

– تعريف ومفهوم آ زمون هاي استعداد

– انواع آ زمون هاي استعداد

– مراحل طراحي واجراي آ زمون هاي استعداد

– معرفي چندتست استعدادمعتبرومرتبط

– نحوه اجرا؛تصحيح ونمره گذاري تست هاي استعداد

– تعبيروتفسيرنتايج تست هاي استعداد

– استخراج نتايج ونحوه استفاده ازآن درراهنمايي و-

– مشاوره دانش آموزان

فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم

تلفن: 09385613833

 

ایمیل:farinschool.ir@gmail.com

 – آشنایی با برنامه های حوزه مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی

– آشنایی با محور غربالگری و شناسایی، تشخیص و ارجاع و اجرای مداخلات مختصر

– آشنایی با روشهای ارائه مداخله مختصر به دانش آموزان نیازمند دریافت خدمات

– آشنایی با سامانه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) سامانه هدایت تحصیلی

– آشنایی با محور آموزش مهارتهای ارتقایی

 

سرفصل دوره :


– برنامه حوزه مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را در مدرسه پیگیری نماید.

– نسبت به اجرای آزمون های غربالگری و همچنین شناسایی و ارجاع دانش آموزان نیازمند دریافت خدمات راهنمایی و مشاوره اقدام کند.

– به سامانه نماد و هدایت تحصیلی مسلط شود و به معلمان، دانش آموزان، مدیران، والدین و تمامی کارکنان مدرسه آموزش دهد.

– نسبت به تکمیل فرم های مصاحبه تشخیصی در سامانه نماد اقدام نماید.

– نسبت به اجرای مداخلات مختصر و ثبت در سامانه اقدام کند.

ادامه مطلب…

– پس ازطي دوره ؛فراگيران قادرخواهندبود

– ارتقاآسطح آ گاهي زوجهاي جوان به منظورشكل گيري واستوارسازي نظام خانواده راتوضيح دهد

 

سرفصل دوره :


– روانشناسي خانواده

– تفاوتهاي جنسيتي

– نقش هاومسئوليت هادرخانواده

– مهارتهاي ارتباطي زوجين

– غلبه برمشكلات وتعارضات زناشويي

– فرزندآ وري وفرزندپروري

– خشونت درخانواده

ادامه مطلب…

– پس ازطي دوره ؛فراگيران قادرخواهندبود

– ارتقاآسطح آ گاهي خانواده درزمينه فرهنگي ؛اجتماعي ؛وتوسعه آگاهي هاي خانواده نسبت به اهميت مقابله باجنگ نرم راتوضيح دهند

سرفصل دوره :


– آ سيب شناسي خانواده

– تحولات خانواده دردهه اخير

– نظام خانوادگي سنتي

– ارزش هاي خانواده

– تهاجم فرهنگي ؛نوجوانان وجوانان

– شيوه هاي مقابله باتهاجم فرهنگي

– نظام سكولاروجريان ضدخانواده

– رشدارزش هاي اخلاقي وفرهنگي درنوجوانان وجوانان

– بحران فروپاشي خانواده درغرب وپيامدهاي ناشي ازآ ن

– خشونت درخانواده

ادامه مطلب…

–  اصول علم تغذيه واثرات تغذيه مناسب رادرسلامت فردوجامعه شرح دهند

– كليات تعليم وتربيت ونقش نهادهادررشدفرزندان وويژگي آ نان راتشريح كنند

– انواع مهارتهاي زندگي وكاربردآ نهادرتوسعه فردي واجتماعي تحليل كنند.

– مناسبات وتكاليف متقابل خانواده وانواع آ سيب هاي آ ن وراههاي اجتماع وكاهش آ سيب هاي رفتاري خانواده راتوضيح دهند.

– حجاب وپيامدهاي بي حجابي راشرح دهند

– باروابط زن ومرد درخانواده واجتماع ازنظراسلام آشنا شوند.

 

سرفصل دوره :


– اصول علم تغذيه واثرات تغذيه مناسب درسلامت فردوجامعه

– تعليم وتربيت ونقش

– انواع مهارتهاي زندگي وكاربردآ نهادرتوسعه فردي واجتماعي

– مناسبات وتكاليف متقابل خانواده وانواع آسيب هاي آ ن

– حجاب و پيامدهاي بي حجابي

– روابط زن ومرد درخانواده واجتماع ازنظراسلام.

ادامه مطلب…

– ازفراگيران انتظارمي رود روشها و فنون اصلاح وتغييررفتاروكاربردآ ن درمشاوره رافراگيرند

 

سرفصل دوره


– روش هاي اصلاح وتغييررفتار

– تعريف وتاريخچه اصلاح وتغييررفتار

– اصول تغييررفتار

– روشهاي يادگيري رفتار(شرطي سازي كلاسيك )شرطي سازي

– عامل يادگيري مشاهده اي )

– نحوه تشخيص رفتارنابهنجار؛انواع تخلفات ؛بررسي و

– ارزيابي تخلفات

– روشهاي تغييررفتار

– انضباط وفرآيندآ ن

– فنون ايجادرفتارمطلوب (شكل دهي رفتار؛الگوسازي و)

– فنون تغييررفتارنامطلوب (تنش زدايي ؛جرات آ موزشي و)

ادامه مطلب…

– مفهوم ؛هدف واهميت روان شناسي رشدراتوضيح دهد

– اصول وعوامل موثردررشدراتبيين كند

– مراحل وويژگي هاي رشدراتشريح نمايد

– انواع نظريه هاي رشدرابيان نمايد

– نظريه هاي رشدرادرفرايندآ موزش درس ومدرسه بكاربرد

 

سرفصل دوره :


– روان شناسي رشد

– تعريف موضوع روان شناسي رشد

– ضرورت واهميت روان شناسي رشددرتعليم وتربيت

– اصول وقوانين حاكم بررشد

– عوامل موثردررشد

– مراحل وويژگيهاي رشد

– نظريه هاي رشد

– كاربردروان شناسي رشددرآ موزش وپرورش

ادامه مطلب…

– يك برنامه مشخص شناسايي وكاهش اختلالات ونابهنجاري هاي رفتاري شايعدانش آ موزان را تحليل وارزيابي كند

– اختلالات ونابهنجاري هاي رفتاري شايع دانش آ موزان راشناسايي وطبقه بندي نمايد. مفاهيم اختلالات و نابهنجاري هاي رفتاري راتوضيح دهد

– عوامل وروش هاي تشخيص اختلالات ونابهنجاري هاي رفتاري راتبيين كند

 

سرفصل دوره :


– اختلالات ونابهنجاري هاي رفتاري دانش آ موزان وروش هاي اصلاح آ ن

– تعريف رفتاروعوامل موثردرپيدايش آ ن

– مفهوم اختلالت ونابهنجاري هاي رفتاري وانواع آ ن

– اهميت وضرورت شناخت اختلالات ونابهنجاري هاي رفتاري

– سبب شناسي اختلالات ونابهنجاري هاي رفتاري ودامنه ي شيوع آ نها

– اختلالات ونابهنجاري هاي رفتاري شايعدردانش آ موزان وروش هاي تشخيص آ ن ها

– راهبردهاوراهكارهاي پيش گيري ؛تعديل واصلاح اختلالات و نابهنجاري هاي رفتاري

– روش هاي برنامه ريزي درخصوص شناسايي وكاهش اختلالات و نابهنجاري هاي رفتاري شايعدانش آ موزان

ادامه مطلب…

– ازفراگيران انتظارمي روددرپايان دوره

– علائم رفتاركودك داراي هوش مرزي رابيان نمايد

– اختلالات يادگيري راتوضيح دهد

– اختلالات ارتباطي راشرح دهد-علائم ونشانه هاي اختلالات تيك رابداند

– مواردمشكوك به اختلالات فراگيررشدي راشناسايي نمايد

– نسبت به شناسايي اختلالات كاستي توجه ورفتارايذايي نمايد

 

سرفصل دوره :


– اختلالات رواني ورفتاري شايع

– رفتاروعلائم كودك داراي هوش مرزي

– اختلالات يادگيري

– اختلالات ارتباطي

– اختلالات فراگيررشد

– اختلالات كاسني توجه ورفتاري ايذايي

– اختلالات تيك

ادامه مطلب…

– اصول ومباني نظري وعملي بازي درماني راتوضيح دهد

– تكنيكهاي درماني راتبيين كند

– اهميت بازي وتاثيرآ ن دررشد(جسمي ؛ذهني ؛عاطفي و)راتشريح نمايد

– اهميت بازي واجتماعي شدن كودكان راتوصيف نمايد

– كاربردهاي مختلف بازي دردركان كودكان راشرح دهد

 

سرفصل دوره :


– بازي درماني

– تعاريف وديدگاههاي مختلف دربازي درماني

– اهميت بازي

– نقش بازي دردوران كودكي

– نظريات مختلف درتكامل جنبه هاي كيفي رشدانسان

– نظريه كلي دربازي درماني

– بازي درماني وسيريادگيري

– ملاحظات نظري درشكل دادن بازي درماني باكودكان استثنايي

– روشهاي مختلف بازي درماني

– علايق رفتاري درارتباطبابازي درماني

– كاربردهاي مختلف بازي دردرمان كودكان

ادامه مطلب…

– رشدجنسي وابعادرفتارجنسي رابيان كند

– انواع اختلالات جنسي وطبقه بندي آ ن راتوضيح دهد

– راه هاي درمان وپيشگيري اختلالات جنسي راتشخيص دهد

 

سرفصل دوره :


– آ سيب شناسي وپيشگيري ازمشكلات جنسي دانش آ موزان

– اهميت مسائل ومشكلات جنسي دردانش آ موزان

– رشدجنسي

– ابعادرفتارجنسي

– انواع اختلالات ومشكلات جنسي

– طبقه بندي اختلالات ونشانه شناسي

– راه هاي درمان اختلالات جنسي

– درمان هاي داروئي وغيرداروئي

– راه هاي پيشگيري ازاختلالات جنسي

ادامه مطلب…

– مفهوم ؛ماهيت واهداف تست هاي استعدادرابيان كند

– انواع تست هاي استعداد؛مراحل طراحي واجراي آ نهاراتوضيح دهد

– نتايج تست هاي استعدادراتفسيرنمايد

– تست هاي معتبراستعدادرادرمشاوره دانش آ موزان به كاربندد

 

سرفصل دوره :


– آ زمون هاي روان شناختي (استعداد)

– تعريف استعدادوانواع آ ن

– تعريف ومفهوم آ زمون هاي استعداد

– انواع آ زمون هاي استعداد

– مراحل طراحي واجراي آ زمون هاي استعداد

– معرفي چندتست استعدادمعتبرومرتبط

– نحوه اجرا؛تصحيح ونمره گذاري تست هاي استعداد

– تعبيروتفسيرنتايج تست هاي استعداد

– استخراج نتايج ونحوه استفاده ازآن درراهنمايي و-

– مشاوره دانش آموزان

ادامه مطلب…

– مفهوم ؛ماهيت واهميت تشخيص درجريان مشاوره رابيان كند

– اصول استفاده ازتست هاوانواع آ ن رابداند

– نتايج تست هاي تشخيصي راتفسيرنمايد

– تست هاي معتبرتشخيصي رادرمشاوره دانش آ موزان به كاربندد

 

سرفصل دوره :


– آ زمون هاي روان شناختي (تشخيصي )

– تعريف تشخيص

– اهميت ولزوم تشخيص درجريان مشاوره

– اصول استفاده ازتست هادرتشخيص

– انواع تست هاي تشخيص

– معرفي چندتست معتبرومتداول تشخيصي (افسردگي ؛

– اضطراب ؛احترام به خود؛بندرگشتالت ؛گودايناف و)

– طرزاجراي تست هاي تشخيصي

– تصحيح ونمره گذاري تست ها

– تعبيروتفسيرنتايج تست هاي تشخيصي واستفاده ازآ ن درراهنمايي

– دانش آموزان

ادامه مطلب…

– مفهوم ؛ماهيت واهداف تست هاي رغبت رابيان كند

– انواع تست هاي رغبت ؛مراحل طراحي واجراي آ نهاراتوضيح دهد

– نتايج تست هاي رغبت راتفسيرنمايد

– تست هاي معتبررغبت رادرمشاوره دانش آ موزان به كاربندد

 

سرفصل دوره :


– آ زمون هاي روان شناختي (رغبت )

– تعريف رغبت

– مفهوم واهميت تست هاي رغبت

– انواع تست هاي رغبت

– مراحل طراحي واجراي تست هاي رغبت

– معرفي چندتست – – – مرتبط ومعتبر رغبت

– نحوه اجرا؛تصحيح ونمره گذاري تست هاي رغبت

– تعبيروتفسيرنتايج تست هاي رغبت

– استخراج نتايج ونحوه استفاده ازآ ن درراهنمايي و

– مشاوره دانش آ موزان

ادامه مطلب…

– مفهوم ؛ماهيت واهداف آ زمون شخصيت رابيان كند

– ويژگي هاوروش هاي آ زمون شخصيت راتوضيح دهد

– نتايج تست هاي شخصيتي راتفسيرنمايد

– تست هاي معتبرشخصيت رادرمشاوره دانش آ موزان به كاربندد

 

سرفصل دوره :


– آزمون هاي روان شناختي (شخصيت )

– تعريف شخصيت وهدف هاي آ زمون شخصيت

– ويژگي هاي تست هاي شخصيت

– روش هاي آ زمون وارزش يابي شخصيت

– انواع تست هاي شخصيت

– معرفي چندتست شخصيتي معتبرومتداول (رورشاخ ؛ 61عاملي كتل و)

– طرزاجراي تست هاي شخصيتي

– تصحيح ونمره گذاري تست ها

– تعبيروتفسيرنتايج تست هاواستفاده ازآن در راهنمايي دانش آموزان

ادامه مطلب…

– مفهوم ؛ماهيت واهداف تست هاي هوش رابيان كند

– انواع تست هاي هوش ؛مراحل طراحي واجراي آ نهاراتوضيح دهد

– نتايج تست هاي هوش راتفسيرنمايد

– تست هاي معتبرهوشي رادرمشاوره دانش آ موزان به كاربندد

سرفصل دوره :


– آزمون هاي روان شناسي (هوش )

– تعريف هوش وعناصرآ ن

– تعريف ومفهوم تست هاي هوش

– انواع تست هاي هوش

– مسايل بين فرهنگي درآ زمون هاي هوش

– مراحل طراحي واجراي تست هاي هوش

– معرفي چندتست هوش معتبرومتداول (ريون ؛وكسلر؛

– مكعب هاي كهس و)

– اجرا؛تصحيح ونمره گذاري تست هاي هوش

– تعبيروتفسيرنتايج تست هاي هوش

– استخراج نتايج ونحوه استفاده ازآ ن درراهنمايي ومشاوره دانش آموزان

ادامه مطلب…

– انواع آزمونهاي رواني -تحصيلي راتعريف وويژگي هاي آن هارابيان كند

– زمينه هاي كاتربردي انواع آزمون هاراتوضيح دهد

– انواع آ زمون هارا اجراوتحليل نمايد

– نتايج آ زمون هاراجمع بندي وگزارش كند

 

سرفصل دوره :


– آزمون هاي رواني -تحصيلي

– تعريف آزمون هاي رواني تصحيلي وانواع آ نها

– تاريخچه ي تحول آزمونهاوروش هاي آ زمون سازي

– ويژگي هاي روان سنجي آزمون ها

– گزارش نتايج آ زمونها

– زمينه هاي كاربردي انواع آزمونها

– آزمون هاي هوش

– آزمون هاي پيشرفت تحصيلي

– آزمونهاي رفتارانطباقي

– آزمونهاي عاطفي -رفتاري

– شيوه ومراحل اجراوتحليل آزمون ها

ادامه مطلب…

– مفهوم وهدف روان شناسي تربيتي رابيان كند

– مراحل وويژگي هاي رشدراتشريح كند

– كاربردنظريه هاي يادگيري رادرفرآ يندآ موزش وپرورش تشريح نمايد

– لزوم توجه به تفاوت هاي فردي درآ موزش راتوضيح دهد

 

سرفصل دوره :


– روان شناسي تربيتي

– تعريف ؛هدف وموضوع روان شناسي تربيتي

– مفهوم رشدوعوامل موثربرآ ن

– اصول حاكم بررشد

– مراحل رشد

– رشدورابطه آن بايادگيري

– نظريه هاي يادگيري وكاربردآ نها

– نظريه شرطي سازي

– نظريه باندورا

– نظريه  زوبل

– مفهوم ونظريات انگيزش وروش هاي ايجادوتوسعه آن

ادامه مطلب…

– مفاهيم اساسي وضرورت توجه به تفاوت هاي فردي راتوضيح دهد

– تفاوت هاي فردي بين دانش آ موزان راتشخيص دهد

– تفاوت هاي فردي را درآموزش موردتوجه قراردهد

 

سرفصل دوره :    


– روان شناسي تفاوت هاي فردي

– تعريف وموضوع روان شناسي تفاوت هاي فردي

– ضرورت توجه به تفاوت هاي فردي دانش آ موزان درامرتدريس

– علل پيدايش تفاوت هاي فردي

– توارث

– محيط

– زمينه هاي ايجادتفاوت هاي فردي

– هوش -استعداد

– روش هاي علمي مطالعه تفاوت هاي فردي

– نقش جنسيت درتفاوت هاي فردي

– چگونگي رعايت تفاوت هاي فردي درفرايندآ موزش

ادامه مطلب…

– مفهوم واهميت روان شناسي يادگيري راتوضيح دهد

– نظريه هاي يادگيري وويژگي هاي آنهارابيان نمايد

– انواع يادگيري وعوامل موثربريادگيري رابران كند

– كاربردنظريه هاي يادگيري رادرفرايندآ موزش وپرورش ؛تشريح نمايد

 

سرفصل دوره :


– روان شناسي يادگيري

– تعريف ومفهوم يادگيري

– ضرورت واهميت روان شناسي يادگيري

– عوامل موثردريادگيري

– نظريه هاي يادگيري وويژگي هاي آن ها

– انواع يادگيري

– نظريات شرطي سازي كلاسيك وعامل وكاربردآن درآ موزش

– نظريه باندورا(يادگيري اجتماعي )وكاربردآن درآ موزش

– نظريه آ زوبل (يادگيري معنادار)وكاربردآ ن درآ موزش

– كاربردنظريه هاي يادگيري درآموزش وپرورش

ادامه مطلب…

– اصول ؛اهداف واهميت مشاوره باكودك راتوضيح دهد

– ويژگي هاي رشددردوره دبستان رابيان كند

– روش هاي ارزيابي رفتاركودك راتعريف كند

– فرايندومراحل مشاوره كودك راطبقه بندي نمايد

– فنون مشاوره باكودك رابازگويي كند

– يك نمونه ازرفتاركودك راشناسايي وگزارش كند

 

سرفصل دوره :


– مشاوره وراهنمايي كودك

– مفهوم ؛اهداف واهميت مشاوره وراهنمايي كودك

– اصول راهنمايي ومشاوره كودك

– ويژگي هاي رشدكودك دردوره ابتدايي

– روش هاي ارزيابي وشناخت رفتاركودكان مشاهده مصاحبه

– نقش معلمان ووالدين درمشاوره كودك

– فرايندومراحل مشاوره كودك

– فنون مشاوره باكودك

– شناخت مشكلات كودكان دبستاني

– شرح حال نويسي گروه سنجي آزمون هاي رواني

– آزمون هاي فرافكن كلامي ومصور

ادامه مطلب…

– اصول ؛اهداف واهميت مشاوره بانوجوان راتوضيح دهد

– ويژگي هاي رشددردوره راهنمايي تحصيلي رابيان كند

– روش هاي ارزيابي رفتارنوجوان راتعريف كند

– فرايندومراحل مشاوره نوجوان راطبقه بندي نمايد

– فنون مشاوره بانوجوان رابازگويي كند

– يك نمونه ازرفتارنوجوان راشناسايي وگزارش كند

 

سرفصل دوره :


– مشاوره وراهنمايي نوجوان

– مفهوم ؛اهداف واهميت مشاوره وراهنمايي نوجوان

– اصول راهنمايي ومشاوره نوجوان

– ويژگي هاي رشدنوجوان دردوره راهنمايي تحصيلي

– روش هاي ارزيابي وشناخت رفتارنوجوان مشاهده مصاحبه

– نقش معلمان ووالدين درمشاوره نوجوان

– فرايندومراحل مشاوره نوجوان

– فنون مشاوره بانوجوان

– شناخت مشكلات نوجوانان دردوره راهنمايي تحصيلي

– شرح حال نويسي گروه سنجي آ زمون هاي رواني

– آزمون هاي فرافكن كلامي ومصور

ادامه مطلب…

– ضرورت ؛اهميت واهداف مشاوره گروهي رابيان كند

– مباني ؛اصول ونظريه هاي مختلف مشاوره گروهي راتوضيح دهد

– تكنيك هاي مشاوره گروهي را درمشاوره با افراد به كاربندد

 

سرفصل دوره :


– اهميت واهداف مشاوره گروهي

– مباني ؛اصول ونظريه هاي مختلف مشاوره گروهي

– تكنيك هاي مشاوره گروهي

ادامه مطلب…

– ضرورت ؛اهميت واهداف مشاوره فردي رابيان كند

– مباني ؛اصول ونظريه هاي مختلف مشاوره فردي راتوضيح دهد

– تكنيك هاي مشاوره فردي رادرمشاوره باافرادبه كاربندد

 

سرفصل دوره :


– مشاوره فردي وتكنيك هاي آ ن

– تعريف ؛ضرورت واهميت مشاوره فردي

– مباني واصول مشاوره فردي

– نظريه هاي مشاوره فردي

– روشهاي كاربردي مشاوره فردي

– مراحل انجام مشاوره فردي

– استخراج نتايج واتخاذتصميمات مشاوره اي

ادامه مطلب…

– ضرورت واهميت مشاهده راتوضيح دهد

– روشهاوفنون مشاهده رابيان كند

– نقش مشاهده درمشاوره راتشريح نمايد

– فنون مشاهده رادرمشاوره دانش آ موزان به كاربرد

 

سرفصل دوره :


– شيوه هاي مشاهده رفتاردانش آ موزان

– تعريف واهميت مشاهده

– اهداف واصول مشاهده

– نقش مشاهده درمطالعه رفتاردانش آ موزان

– مراحل مشاهده

– تكنيك هاومهارت هاي مشاهده

– ثبت مشاهده ونحوه نگه داري مشاهدات

– كاربردمشاهده درتصميمات مشاوره اي

ادامه مطلب…

– رفتاروعوامل موثردرپيدايش آ ن راتبيين كند

– رفتارهاي هنجاروناهنجارراتشخيص دهد

– دلايل بروزاختلالات رفتاري راشرح دهد

– راههاي پيشگيري ازناهنجاري هاي رفتاري شايعنوجوانان راتوضيح دهد

 

سرفصل دوره :


– رفتارهاي هنجاروناهنجاردرنوجوانان

– تعريف رفتاروعوامل موثردرپيدايش آ ن

– روش نظري ونشانه هاي تشخيص رفتارهاي هنجاروناهنجار

– سبب شناسي اختلالات رفتاري درنوجوانان

– ناهنجاري هاي رفتاري شايعدرنوجوانان وراههاي پيشگيري ودرمان آ نها

– نقش معلم ومربي دراصلاح رفتاري نوجوان

ادامه مطلب…

– مفهوم ؛ضرورت واهداف خانواده درماني راتوضيح دهد

– روش هاي مختلف خانواده درماني رابيان كند

– تكنيك هاي مناسب خانواده درماني رابه كاربندد

 

سرفصل دوره :


– خانواده درماني

– تعريف خانواده درماني وتفاوت آ ن باسايررويه هاي درماني

– اهميت وضرورت خانواده درماني

– انواع رويه هاي مختلف خانواده درماني

– مراحل مختلف مشاوره وخانواده درماني

– تكنيك هاي ارتباطوالدين بافرزندان

ادامه مطلب…

– رفتاروعوامل موثردرپيدايش آ ن راتبيين كند

– رفتارهاي هنجاروناهنجارراتشخيص دهد

– دلايل بروزاختلالات رفتاري راشرح دهد

– راههاي پيشگيري ازناهنجاري هاي رفتاري شايعكودكان راتوضيح دهد

 

سرفصل دوره :


– رفتارهاي هنجاروناهنجاردركودكان

– تعريف رفتاروعوامل موثردرپيدايش آ ن

– روش نظري ونشانه هاي تشخيص رفتارهاي هنجاروناهنجار

– سبب شناسي اختلالات رفتاري دركودكان

– ناهنجاري هاي رفتاري شايعدركودكان وراههاي پيشگيري ودرمان آ نها

– نقش معلم ومربي دراصلاح رفتاري كودك

ادامه مطلب…

– اهميت ؛ضرورت واصول وفنون مشاوره وراهنمايي راتوضيح دهد

– كاربردروش هاوفنون مشاوره براي دانش آ موزان رابيان نمايد

– مشكلات رواني ورفتاري دانش آ موزان راتشخيص دهد

– مراكزخدمات مشاوره اي آ موزش وپرورش رامعرفي نمايد

 

سرفصل دوره :


– اصول وفنون مشاوره وراهنمايي

– اهميت وضرورت مشاوره راهنمايي تحصيلي درمدرسه

– مباني واصول مشاوره وراهنمايي

– نظريه هاوديدگاه هاي مهم درمشاوره وراهنمايي

– شيوه هاي مشاوره وراهنمايي

– فنون شناسايي مشكلات دانش آ موزان ونحوه راهنمايي آ نان

– معرفي مراكزخدمات مشاوره اي

ادامه مطلب…

– انواع بازي ونقش هريك ازآ نهادرآ موزش وپرورش كودك راتوضيح دهد

– نقش بازي رادرشناخت كودكان تبيين كند

– معيارهاي انتخاب مناسب وسايل واسباب بازي راشرح دهد

– طبقه بندي بازي هاونقش آ نهارادررشدكودك توصيف كند

 

سرفصل دوره :


سرفصل دوره :

– روان شناسي بازي

– تعريف وانواع بازي واهميت آ ن دررشدهمه جانبه كودك

– نقش بازي درتوسعه يادگيري وتربيت اجتماعي كودك

– عوامل موثردربازي كودكان

– سن

– جنسيت

– هوش

– محيط

– نقش بازي درشناخت تفاوت هاي فردي كودك

– معيارهاي انتخاب مناسب وسايل واسباب بازي

ادامه مطلب…

– موضوع روان شناسي ورابطه آ ن باسايرعلوم رفتاري راتوضيح دهد

– مفهوم واهميت روان شناسي اجتماعي درتعليم وتربيت راشرح دهد

– ساختارونظام اجتماعي مدرسه وكاركردهاي جمعي آ ن راتوضيح دهد

– تاثيرفرهنگ اجتماعي بررفتارفردي راتحليل كند

– تاثيرگروههابررفتاردانش آ موزان راتبيين كندآ ثارآ موزشي وپرورشي

– تبليغات راتشريح نمايدانگيزش وعوامل موثراجتماعي برانگيزش راشرح دهد

 

سرفصل دوره :


– روان شناسي اجتماعي درتعليم وتربيت

– موضوع روان شناسي اجتماعي ورابطه آ ن باسايرعلوم رفتاري

– مفهوم ؛اهميت وچارچوب روان شناسي اجتماعي درتعليم وتربيت

– كاركردهاي اجتماعي مدرسه وكلاس

– فرهنگ اجتماعي وتاثيرات آ ن بررفتارفردي

– انگيزش وعوامل موثراجتماعي برانگيزش

– گروههاوتاثيرآ نهابررفتاردانش آ موزان

– تبليغات وتاثيرآ ن بررفتارفردي واجتماعي و

– حال وآ ينده روان شناسي اجتماعي درتعليم وتربيت

ادامه مطلب…

– مفهوم ؛اهداف واهميت روان شناسي رشدكودك راتوضيح دهد

– ويژگي هاي خاص ؛مفاهيم اساسي ومراحل رشددوره كودكي راشرح دهد

– عوامل موثروجنبه هاي رشددوره كودكي راتبيين كند

– تفاوت دختران وپسران درطول دوره رشدكودكي راتشخيص دهد

– روش هاي مطالعه رشدكودك رابيان كند

 

سرفصل دوره :


– روانشناسي رشددوره كودكي

– مفهوم ؛اهداف واهميت روانشناسي رشدكودك

– تعريف وانواع دوره هاي رشدكودكي

– دوره اول كودكي (2-6سالگي )دوره دوم كودكي (6-21سالگي )

– نيازهاي بنيادي كودكان

– ويژگي هاي خاص ؛مفاهيم اساسي ومراحل هريك ازانواع رشددر

-دوره هاي كودكي جسمي حركتي شناختي (ذهن )گويايي اجتماعي

– عاطفي اخلاقي نقش جنسي وتفاوت جنسي

– عوامل موثروجنبه هاي مختلف هريك ازانواع رشددر

– دوره كودكي

– تفاوت هاي دختران وپسران درطول دوره رشدكودكي

ادامه مطلب…

– مفهوم ؛اهداف واهميت روان شناسي رشددوره نوجواني راتوضيح دهد

– نيازهاي بنيادي نوجوانان راشرح دهد

– ويژگي هاي خاص ؛مفاهيم اساسي ومراحل رشددوره نوجواني راتوصيف كند

– عوامل موثربررشددوره نوجواني راتبيين نمايد

– تفاوت دختران وپسران رادرطول دوره رشدنوجواني تشخيص دهد

 

سرفصل دوره :


– روانشناسي رشددوره نوجواني وجواني

– مفهوم ؛اهداف واهميت روانشناسي رشدنوجواني

– مفاهيم ومراحل رشددوره نوجواني

– تاريخچه روان شناسي نوجواني

– نيازهاي بنيادي نوجوانان

– ويژگي هاي خاص ؛مفاهيم اساسي ومراحل هريك ازانواع رشددر

– دوره نوجواني

– شدزيستي (بدني ؛هورموني ومغزي )رشدنقش جنسيتي وتفاوت هاي

– جنسي رشدشناختي رشدهويت ومبارزه براي استقلال رشد

– اجتماعي رشداخلاقي ومعنوي رشدعاطفي

– عوامل موثروجنبه هاي هريك ازانواع رشددردوره نوجواني

ادامه مطلب…

– مفهوم ارتباطوعناصر آن تعريف كند

– ويژگي هاي رشدذهني ؛عاطفي ؛اخلاقي واجتماعي كودك راتوضيح دهد

– عوامل موثروشيوه هاي برقراري ارتباطباكودك راشرح دهد

– اصول لازم دربرقراري ارتباطباكودك راتبيين نمايد

 

سرفصل دوره :


– برقراري ارتباط با كودك

– مفهوم وعناصرارتباط

– اهميت وضرورت برقراري ارتباطباكودكان

– شناخت ويژگي هاي كودكان

– ذهني

– عاطفي

– اخلاقي

– اجتماعي

– عوامل موثردربرقراري ارتباطباكودكان

– خانواده

– معلم

ادامه مطلب…

– راه هاي جلب مشاركت والدين راتوضيح دهد

– شيوه هاي برقراري ارتباطباوالدين رابيان نمايد

– براي يك موردمشخص شيوه هاي تنش زدايي وحساسيت زدايي راتشريح نمايد

 

سرفصل دوره :


– برقراري ارتباطباوالدين كودكان استثنايي

– راهكارهاي جلب رضايت

– شيوه هاي برقراري ارتباط

– تنش زدايي وروش هاي آ ن

– حساسيت زدايي روش هاي آ ن

ادامه مطلب…

– مباحث عمده اختلالات رفتاري راتوضيح دهد

– اختلالات رفتاري دركودك راتشخيص دهد

– راههاي عملي اصلاح ياتعديل اختلالات رفتاري دركودك رابه كاربندد

 

سرفصل دوره :


– اختلالات رفتاري كودكان وروش هاي اصلاح آ ن

– تعريف اختلالات رفتاري

– اهميت وضرورت شناخت اختلالات رفتاري

– عوامل موثردرايجاداختلالات رفتاري

– طبقه بندي اختلالات رفتاري

– علل شايعاختلالات رفتاري دركودكان

– آشنايي باناهنجاريهاي رفتاري كودكان

– نحوه برخوردمعلمان ومربيان بارفتارهاي نابهنجاركودكان

– راههاي تشخيص اختلالات رفتاري

– روش اصلاح ودرمان اختلالات

– راههاي عملي درخصوص اصلاح وياتعديل

ادامه مطلب…

– مباحث عمده اختلالات رفتاري راتوضيح دهد

– اختلالات رفتاري درنوجوانان راتشخيص دهد

– راههاي عملي اصلاح ياتعديل اختلالات رفتاري درنوجوانان رابه كاربندد

 

سرفصل دوره :


– اختلالات رفتاري نوجوانان وروش هاي اصلاح آ ن

– تعريف اختلالات رفتاري

– اهميت وضرورت شناخت اختلالات رفتاري

– عوامل موثردرايجاداختلالات رفتاري

– طبقه بندي اختلالات رفتاري

– علل شايعاختلالات رفتاري درنوجوانان

– آشنايي باناهنجاريهاي رفتاري نوجوانان

– نحوه برخوردمعلمان ومربيان بارفتارهاي نابهنجارنوجوانان

– راههاي تشخيص اختلالات رفتاري

– روش اصلاح ودرمان اختلالات

– راههاي عملي درخصوص اصلاح وياتعديل

ادامه مطلب…

– مفهوم وضرورت بررسي اختلالات يادگيري رابيان نمايد

– انواع اختلالات يادگيري راتشخيص دهد

– برنامه هاي آ موزشي مناسب براي رفعهريك ازاختلالات يادگيري رابه كاربرد

 

سرفصل دوره :


– اختلالات يادگيري دانش آ موزان

– تعريف ومفهوم اختلالات يادگيري

– سبب شناسي اختلالات يادگيري

– شيوه هاي تشخيص اختلالات يادگيري

– انواع اختلالات يادگيري

– گفتاري خواندن نوشتاري محاسبه اي

– اجتماعي -عاطفي ادراكي -حركتي

– راهكارهاي اصلاحي متناسب هريك ازاختلالات يادگيري

ادامه مطلب…

– مفاهيم ؛اهداف واهميت تشويق وتنبيه راتوضيح دهد

– شيوه هاي موثرتشويق وتنبيه راتجزيه وتحليل كند

– تاثيرتشويق وتنبيه رادرفرايندتعليم وتربيت توصيف نمايد

– انواع تشويق وتنبيه رابشناسد

– تشويق وتنبيه راازمنظراسلام بيان كند

– موقعيت مناسب وشيوه موثرتشويق ياتنبيه راتشخيص دهد

 

سرفصل دوره :


– شيوه هاي موثرتشويق وتنبيه درتعليم وتربيت

– مفاهيم ؛اهداف واهميت تشويق وتنبيه

– شيوه هاي موثرتشويق وتنبيه

– تاثيرتشويق وتنبيه درفرايندتعليم وتربيت

– نقش تشويق وتنبيه درتربيت فردي واجتماعي دانش آ موزان

– انواع تشويق وتنبيه وموقعيت مناسب انجام هريك ازآ ن ها

– تشويق وتنبيه ازديدگاه قرآن وروايات

ادامه مطلب…

– تحول تاريخي روشهاي ياددهي -يادگيري راتوضيح دهد

– نظريه هاي يادگيري رابيان كندكاربردنظريه هاي يادگيري رادرفرايندآ موزش تبيين نماي

– فرايندياددهي -يادگيري وعوامل اثرگذاربرآ ن راتوضيح دهد

– رويكردهاي فعال ياددهي -يادگيري راتبيين نمايد

– روش هاي سنتي تدريس ودلايل ناكارآ مدي آ ن رابيان نمايد

– رويكردياددهي -يادگيري متناسب باموقعيت آ موزشي راانتخاب واجرانمايد

 

سرفصل دوره :


روش هاي فعال ياددهي -يادگيري

– يادگيري وسيرتاريخي آ ن

– نظريه هاوالگوهاي يادگيري

– فرايندياددهي -يادگيري

– عوامل موثردرياددهي -يادگيري

– نقش معلم درفرايندياددهي -يادگيري

– ملاك هاي يادگيري

– روش هاي سنتي تدريس وناكارآ مدي آ نها

– ويژگي هاي عمومي رويكردهاي فعال ياددهي -يادگيري

– انواع روش هاي فعال ياددهي –يادگيري

ادامه مطلب…

– آشنايي باسبك هاي شناختي ويادگيري

– رويكردهادرحوزه سبك شناختي راتوضيح دهد

– سبك هاي يادگيري راتبيين كند

– سبك هاي يادگيري وطراحي محيطهاي آ موزشي بكارگيرد

 

سرفصل دوره :


– سبك هاي شناختي ويادگيري

– رويكردهادرحوزه سبك شناختي ياتاكيدبر

– نظريه هاي جامعتر

– شناسايي سبك هاي يادگيري (معرفي آ زمون ها)

– رويكردشناخت مدارورويكردشخصيت مدار

– ارتباطشخصيت باسبك شناختي وسبك يادگيري بايكديگر

– سبك هاي يادگيري وطراحي محيطهاي آ موزشي شامل (محتوا؛آموزش ؛ارزشيابي ؛مديريت كلاسي )

ادامه مطلب…

– مباني پيشگيري ازسوآمصرف موادمخدررابداند

– علل مصرف موادمخدر را بررسي نمايد

– انواع موادمخدرونحوه مصرف آ نهاراتوضيح دهد

– ازنشانه ها؛عوارض وپيامدهاي مصرف موادمخدرآ گاه باشد

– عوامل زمينه سازگرايش به اعتيادوعوامل محافظت كننده دربرابراعتيادرا شناسايي نموده وشرح دهد-روش هاي موثرپيشگيري درواحدهاي آموزشي را ارائه نماید.

 

سرفصل دوره :


– شيوه هاي فعال پيشگيري ومبارزه بااعتياد

– مباني پيشگيري ازسوآمصرف موادمخدر

– وضعيت جغرافياي سياسي موادمخدردركشور

– بررسي علل مصرف موادمخدر

– انواع موادونحوه مصرف آ ن

– نشانه ها؛عوارض وپيامدهاي مصرف موادمخدر

– عوامل محافظت كننده دربرابراعتياد

عوامل موثرزمينه سازگرايش به اعتياد

– روش هاي موثرپيشگيري درواحدهاي آ موزشي

ادامه مطلب…

– ازفراگيران انتظارمي رود در پايان دوره

– رفتارهاي پرخطررابشناسد و با انواع آن آشنايي داشته باشد

– باسبب شناسي رفتارهاي پرخطر آشنايي داشته و زمينه هاي گرايش نوجوانان به -آ ن رابداند

– رويكردها وراهبردهاي پيشگيري ومداخله دررفتارهاي پرخطر نوجوانان رابداند

– رفتارهاي پرخطر(خشونت ؛اعتيار؛رفتارهاي ناسالم جنسي ؛بي تحركي ؛سوآتغذيه وحوادث )رابصورت موردي بررسي نمايد

سرفصل دوره :


– رفتارهاي پرخطر و راهكارها

– شناخت رفتارهاي پرخطروآشنايي باانواع آ ن

– سبب شناسي رفتارهاي پرخطردرزمينه هاي گرايش نوجوانان به آ ن

– رويكردهاوراهبردهاي پيشگيري ومداخله دررفتارهاي پرخط پرخطرنوجوانان

– بررسي موردي رفتارهاي پرخطر(خشونت اعتيادرفتارهاي ناسالم جنسي بي تحركي سوآتغذيه وحوادث )

– شيوه هاي طراحي برنامه هاي آ موزشي پيشگيرانه

– شيوه هاي كنترل دانش آ موزان درمعرض خطر

– مفهوم ؛اهداف وسطوح پيشگيري رابيان كند

– راهبردهاي پيشگيري ازمشكلات رواني واجتماعي راتوضيح دهد

– عوامل موثردرپيشگيري ازمشكلات راتشريح نمايد

– مراحل تدوين وارزيابي برنامه پيشگيري راتبيين نمايد

ادامه مطلب…

– مفهوم ؛اهداف وسطوح پيشگيري رابيان كند

– راهبردهاي پيشگيري ازمشكلات رواني واجتماعي راتوضيح دهد

– عوامل موثردرپيشگيري ازمشكلات راتشريح نمايد

– مراحل تدوين وارزيابي برنامه پيشگيري راتبيين نمايد

 

سرفصل دوره :


– راهبردهاي ارتقاآبهداشت رواني واجتماعي دانش آ موزان

– تعريف ومفهوم پيش گيري وارتقاآبهداشت رواني واجتماعي

– اهداف پيش گيري وسطوح آ ن

– راهبردهاي پيش گيري اوليه ازمشكلات رواني اجتماعي

– راهبردهاي پيش گيري ثانويه ازمشكلات رواني اجتماعي

– نقش عوامل موثردرپيش گيري ازمشكلات

– مدرسه

– خانواده

جامعه

– مراحل تدوين برنامه پيش گيري

– ارزيابي اثربخشي وكارآ يي برنامه پيش گيري

ادامه مطلب…

– مفهوم ؛هدف واهميت بهداشت رواني رابيان كندسلامت رواني دانش آ موزان راتشخيص دهد

– اصول بهداشت رواني راتوضيح دهدنقش خانواده ؛مدرسه وسايرعوامل اجتماعي رادرسلامت رواني تبيين كند

– رابطه محروميت ونيازبه ارزش وايمني رابابهداشت رواني تحليل كند

– رابطه انگيزه ؛استرس وورزش رابابهداشت رواني توضيح دهد

– تاثيراختلالات جسمي دربهداشت رواني راشرح دهدروش هاي پيشگيري ازاختلالات رواني رابيان نمايد

– بارعايت اصول بهداشت رواني ؛فضاي آ موزشي مناسب براي دانش آموزان فراهم نماید

 

سرفصل دوره :


– بهداشت رواني دانش آ موزان

– بهداشت رواني ؛تعريف ؛تاريخچه واهميت آ ن

– معيارهاي سلامت روان

– اصول بهداشت رواني

– احترام به شخصيت

– شناخت محدوديت ها

– علل رفتار

– نقش خانواده درسلامت روان دانش آ موز

– (روابطناسالم بين والدين ؛روابطناسالم والدين بافرزندان ؛

– روابطناسالم فرزندان باهم ؛بي توجهي ؛توجه افراطي )

– نقش مدرسه دربهداشت رواني دانش آ موز

ادامه مطلب…